У сучасній
школі змінилися пріоритетні цінності освіти – школа переорієнтувалася на
розвиток інтересів та здібностей, на виявлення і супровід обдарованих дітей, на
формування ключових компетентностей в інтелектуальній, цивільно-правовій,
комунікаційній, інформаційній та інших сферах життя. Великий вплив на вдосконалення
всієї системи освіти в країні має соціальне замовлення суспільства на творчу,
активну особистість, здатну проявити себе в нестандартних умовах, гнучко і
самостійно використовувати набуті знання в різноманітних життєвих ситуаціях.
Тому перед
педагогом виникає необхідність розвитку пізнавальної активності, самостійності
та координації освітньої діяльності обдарованих дітей.
Основною
метою освітньої діяльності гімназії є створення умов для забезпечення
фундаментальності знань учнів з поглибленого вивчення предметів в обраному
профілі, розвитку пізнавальних і творчих здібностей, формування досвіду
самостійної діяльності, самопізнання і самовизначення особистості.
Провідною
ідеєю навчально-виховного процесу є виховання випускника, який успішно й ефективно
буде діяти в сучасному суспільстві, вносити вклад у піднесення
конкурентоздатності в європейському і світовому просторі.
Таким чином, освітній процес у гімназії побудований на основі обрання
технологій навчання, які допомагають учням бути залученими до активної
навчальної діяльності та створення комфортного психологічного клімату в
колективі. Як зазначено у «Конвенції гуманітарного розвитку України на період
до 2020 року», освіта повинна перетворитися у процес неперервного розвитку
особистості, її знань і компетентностей, а також спроможності виносити судження
і діяти в нових умовах.
Профільне
навчання у нашому закладі спрямоване на набуття старшокласниками навичок
самостійної науково-практичної, дослідницько-пошукової діяльності, розвиток
інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей,
прагнення до саморозвитку і самоосвіти.
Технічна творчість учнів – наймасовіша форма
залучення їх до творчості. Нове в дитячій технічній творчості в основному
носить суб'єктивний характер. Учні часто винаходять вже винайдене, а
виготовлений виріб або ухвалене рішення є новим тільки для його творця, проте
педагогічна користь творчої праці безперечна. Результат творчої діяльності
учнів – комплекс якостей
творчої особи: розумова активність, прагнення здобувати знання і формувати
уміння для виконання практичної роботи, самостійність у вирішенні поставленої
задачі, працьовитість та винахідливість.
Особлива
увага в процесі технічної творчості учнів надається формуванню технічних
понять, просторових уявлень, умінь складати та читати креслення і схеми. В
процесі технічної творчості учні неминуче удосконалюють свою майстерність в оволодінні
верстатним устаткуванням і інструментами.
На
сьогоднішній день завдання формування готовності учнів до розвитку творчих
здібностей є актуальним для вчителів трудового навчання. Пріорітетним напрямком
роботи є створення умов для саморозвитку та самореалізації учнів, розкриття їх
творчого потенціалу, що забезпечує здатність приймати нестандартні рішення.
В Полонській гімназії створена прогностична модель
майбутнього фахівця. Вона передбачає у випускників творчих здібностей,
системного технічного мислення, вміння аналізувати виниклу проблемну ситуацію,
синтезувати інформацію, оперативно приймати самостійні рішення. Це враховується при викладанні розділу математики "Теорія
ймовірностей і математична статистика", де викладаються
сучасні творчі стратегії для знаходження розв’язків задач в технічній галузі.
Розв’язування задачі – це складний і багатогранний
розумовий процес, в якому важливими складовими є, по-перше, розуміння завдання
і, по-друге,
психологічна готовність до її вирішення. Останнє досягається упевненістю в
своїх силах, яке засноване на усвідомленому оволодінні
прийомами і методами розв’язування задач.
А також розвиває творчі здібності учнів через
прищеплення інтересу до предмета, підвищення престижу знань за допомогою
організації дослідницької діяльності; навчає учнів технологіям наукових
досліджень –
методикою наукового дослідження, конструювання; організації самостійного пошуку
і дослідження наукових проблем.
Школа – простір життя дитини, тут вона
не готується до нього, а повністю живе, і тому вся діяльність навчального
закладу будується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і
проектувальника власного життя.
„Всі діти талановиті” – такий девіз
учителів. І ця віра, і робота з учнями приносять вагомі результати. Секрети
досягнення гімназією високих результатів – в орієнтації усієї діяльності
на особистість учня, його інтереси, потреби і здібності, у прагненні
забезпечити успішне зростання кожної дитини, у стимулюванні творчої
результативної роботи як учня, так і педагога.
Немає коментарів:
Дописати коментар